Na Korsice jsme byli už několikrát, na vodě i na kole. Krásný ostrov, ideální pro konec dubna, začátek května. Letošní stavy začátkem května byly naprosto optimální, takže jsme si ani jeden den od vody neodpočinuli. Tahle týdenní výprava byla spíše umírněná, do WW IV. Nejtěžší věc, kterou jsme jeli, bylo vodopádové Travo, již nám známé z minulé akce před několika lety.
Čtvrtek 30.04.2009
Odjezd od loděnice v 17.25 hod. přes Rozvadov, Mnichov, Innsbruck, Brenner, do Livorna (6.45 hod.). Máme problém se dostat na loď, ale nakonec máme štěstí. Rozhodující výšky auta a vleku: do 190, 190 – 240, přes 240.
Pátek 1.05.2009
Trajektem corsica ferries odplouváme v 8.15 do Bastie, nákup v SUPERU nelze (svátek), takže kupujeme víno u benzínky. Odjezd přes Ponte Lecio na Asco. Ještě odpoledne ho jedeme. Vodočet v horní části pod mostem 85 cm (doporučeno 100 cm), odhadujeme 5-6 kubíků. Jedeme od nsj místa do kempu (tedy našeho osvědčeného divokého kempu).
Čochtan: Dakota
Sobota 2.05.2009
Golo – Z Castirla až do Barchetty (asi 32 km). WW III, místa IV, krásná hluboká voda, vysavač šidíme chicken line vpravo.
Událost dne: povolené kolo na autě, asi od výměny za letní, ujeli jsme na něm cca 1300 km.
Noc na stejném místě na Ascu.
Neděle 3.05.2009
Honza se Špačkem dávají kolo. Ostatní dolní Vecchio a kus Tavignana (6 km téměř ke kempu). Stav na Vecchiu pod mostem je 165. Noc na krásném místě na Vecchiu (musí se nanosit věci a auto nechat nahoře).
Čochtan: Jirka
Pondělí 4.05.2009
Přejezd na Travo, kontrola stavu vody na soklu pilíře u mostu D 645, sokl je 15 cm nad vodou = stř. stav, trošku vyšší, než minule, začátek splutí na ř.k. 8, most D645 u Chisy, obtížnost WWV-VI, těžká místa se dají přenést, jedno z těžších míst poměrně záhy přenášíme vlevo po šikmých plotnách, na ř.k. 10,5 jsou tři stupně (6m, 7m a 3m – spodní je nejtěžší, ale i horní mohou být s válcem. První vpravo, druhý vlevo, třetí jak kdo) WWV+, na ř.k. 11 (tedy rychle po vodopádech) místo “past na lodě“ označené bílou lebkou na skále, kde voda teče pod sotva viditelný kámen, přenášení vlevo, skok ze skály, konec splutí u most D645. Celkem přenášíme asi 5-8 míst (jak kdo).
Čochtan: Bob pod posledním skokem z trojice vodopádů.
Na noc se původně vracíme na Vecchio, ale zůstáváme v kempu u silnice u Tavignana. Kemp je prázdný, za 5 EUR máme sprchy, zázemí sami pro sebe, střechu nad hlavou, židle, stoly … kempný ráno přidává asi 0,5 kg sýra a vodácký časopis.
Úterý 5.05.2009
Po noci v kempu nasedáme rovnou na Tavignano, za začátek vzdutí přehrady. Vodočet v soutěsce má 250, pod velkým silničním mostem na konci úseku 180. Krásná hluboká voda, ww III-IV, bezpečná.
Čochtan: Jirka
Přejezd na Taravo (cca 4 hodiny, řídí Bob). Cestou do sedla Col de Verde nás chytil jediný déšť za celý týden.
Kemp U Mulinu na Taravu pod korkovými duby není v provozu, jakmile jsme se vybalili, přijíždí majitelka, trochu rozezlená, ale pěkná a slušná a pouze nás kasíruje (5 EUR na osobu). Příště zavolat nebo napsat e-mail.
Středa 6.05.2009
Taravo horní a střední (Mako, Dakota, Brouk), Taravo střední (Honza, Bob, Jirka). Začátek horního úseku: most D757, středního D26, dolního N196 (ta už je nová, napřímená, k mostu se musí z hlavní ulice sjet). Konec dolního u mostu D302 pod kempem.
Čochtan Brouk.
Na noc odjíždíme směr řeka Cruzzini (přítok Liamone), ve sjezdu do údolí Cruzzini nacházíme příhodné místo na spaní (prudká R zatáčka). Další je pak ještě asi o 1 km níž, už nevysoko nad vesnicí (v prudké L zatáčce).
Čtvrtek 7.05.2009
Cruzzini asi 8 km, od místa, kde se odpojuje silnice do vody a řeka vstupuje do soutěsky. Jedeme asi za 3 kubíků, dole snad jsou 4. V rozlité nástupní střední části je to fakt šutrovala, což má být správný stav do soutěsky. První asi necelá polovina (3 km3 je OK, i za větší vody by byla III, místa IV. Jedno těžší místo, kde se řeka dělí do dvou skoků, oba jdou proti skále.
Obtížná místa začínají pod železobetonovým mostem (silnice tam není, je to nějaká cesta). Asi 50 m za rozpadlým dřevěným mostem s nosnými traverzami (už odnikud nikam) je vdp asi 2,5 – 3 m vysoký, jde do skály, následuje pravoúhle zalomené esíčko s kolovadlem. Prohlédnout, přenést vlevo.
Další místa vícekrát prohlížíme, případně přenášíme. Za tohoto stavu je to šutrovačka, ale dá se. Odhadujeme, že kubík až dva navíc by se hodily, více si netroufáme odhadnout. Pod některými stupni by byly asi válce a obtížnost by se zvýšila.
Vplutí do Liamone, asi po 200 m končíme pod mostem D1.
Událost dne: Brok – rozražený loket. Bob šije v sedle silnice D70 mezi prasaty. Honza se Špačkem jedou na kole, ostatní autem na Asco (Špaček cca 110 km, Honza 80?).
Večer zapíjíme Bobovy narozeniny.
Pátek 8.05.2009
Golo od nepojmenovaného malého mostu nad elektrárnou 1,5 km nad mostem Pont de Castirla na D84, do Ponte Lecio. Asi 1,5 km pod mostem D84 je peřej zakončená válcem.
Čochtan: Bob
Večer na Ascu, závěrečné popití.
Sobota 9.05.2009
Ráno do Bastie, nákup v Super-U, nákup lístku na Trajekt, prohlídka Bastie asi 2 hodiny. Odjezd 13.30, v loděnici v neděli v 7.00.
Král čochtanů:
Jirka: 2x
Bob: 2x
Dakota: 1x
Brouk: 1x
Seznam účastníků:
Honza Matouš, Brouk, Dakota, Mako, Bob, Špaček, Jirka Koudelka.
Zapsal stručně dle poznámek Jirka.
Podrobnosti o řekách jsem doplnil do zápisu 2004, aby popisy vody byly pohromadě.